mgr Agnieszka Gorzędowska
42-217 ul. Goszczyńskiego 9/11
tel. 34 324 69 56
e-mail: sp33@edukacja.czestochowa.pl
www.sp33czest.pl
Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa nr 33 im. Marii Kownackiej w Częstochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://sp33czest.pl
Status pod względem zgodności z ustawą – Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej – Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-02-06. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marta Kaliszuk- email m.kaliszuk@sp33czest.pl; Agnieszka Klimecka – e-mail a.klimecka@sp33czest.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (34) 324 69 56 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Pierwsze główne od ul. Goszczyńskiego 9/11 , drugie od ul. Goszczyńskiego 13. Przy schodach do wejścia głównego znajduje się oznaczony podjazd dla wózków. Dla gości przeznaczone są oba wejścia w zależności od załatwianej sprawy. Nie ma wyznaczonej toalety dla osób niepełnosprawnych. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy. Nie ma pochylni, platform, informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W szkole nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Strona BIP
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać na różnych systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach. Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury, poprzez użycie klawisza tabulacji (Tab.)
Informacje dodatkowe
Dokonano przeglądu i aktualizacji deklaracji w dniu 2025-02-06
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Realizując obowiązek informacyjny w związku z wymaganiami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), w skrócie RODO informujemy, że:
Tożsamość administratora
Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa nr 33 im. Marii Kownackiej .
Dane kontaktowe administratora
Z administratorem danych można skontaktować się w następujący sposób:
a. listownie na adres siedziby administratora:ul. Goszczyńskiego 9/11, 42-217 Częstochowa,
b. telefonicznie pod numerem: 34 324-69-56,
c. za pośrednictwem poczty elektronicznej: sp33@edukacja.czestochowa.pl,
d. przez elektroniczną skrytkę podawczą ePUAP na adres skrytki: SP33beatazemla.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod.bfo@edukacja.czestochowa.pl lub telefonicznie pod numerem 34 370 63 14.
Inspektor Ochrony Danych
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora danych można kontaktować się z:
wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych w Szkole Podstawowej nr 33 im. Marii Kownackiej w Częstochowie – Panią Edytę Bajor
lub Zastępcą Inspektora Ochrony Danych – Panią Moniką Sławuta
- Za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod.bfo@edukacja.czestochowa.pl
- telefonicznie pod numerem 34 370 63 14.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych rodziców, opiekunów prawnych oraz uczniów
Załącznik nr 3 - Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych rodziców opiekunów prawnych i uczniówCele i podstawa prawna przetwarzania
Dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia z Panem/Panią komunikacji za pomocą: poczty elektronicznej, lub Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ePUAP), jeśli zainicjuje Pan/Pani taką komunikację.
Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO i art. 6 ust. 1 lit. e RODO, w związku z ustawą z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych oraz ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Odbiorcy danych
Odbiorcami do których mogą być przekazane Pana/Pani dane osobowych będą podmioty uprawnione do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione Pana/Pani dane są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń1 oraz podmiot, z którym administrator zawarł umowę na świadczenie związanych z użytkowanymi systemami informatycznymi.
Okres przechowywania danych
Pana/Pani dane będą przetwarzane do momentu realizacji konkretnej sprawy, w której zostały zebrane oraz do celów archiwalnych przez czas określony w przepisach prawa, zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.
Prawa podmiotów danych
Na zasadach określonych przepisami RODO przysługuje Panu/Pani prawo żądania od Administratora:
a. dostępu do swoich danych;
b. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c. ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d. usunięcia danych osobowych;
e. sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00).
Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych
Pana/Pani dane są niezbędne, aby umożliwić administratorowi prowadzenie komunikacji z Panem/Panią. Niepodanie tych danych będzie skutkowało niemożliwością jej prowadzenia.
Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu
Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Polityka prywatności
Zasady dotyczące przetwarzania danych w serwisach WWW Szkoły Podstawowej nr 33 im. Marii Kownackiej w Częstochowie zostały określone w Polityce Prywatności (link otwiera się w nowej zakładce)