Szkoły i przedszkola dla Jana Pawła II

Święty Jan Paweł II bardzo kochał ludzi młodych – nie bez powodu nazwany jest Papieżem Młodzieży. Jednak na ile my, ludzie młodzi znamy jego naukę? Na ile znamy wskazówki, które do nas kierował? Czy potrafimy przywołać jakieś jego słowa, które nie dotyczą kremówek? Szkoła Podstawowa nr 33 im. Marii Kownackiej razem z innymi szkołami i przedszkolami w Częstochowie pragnie przyłączyć się do uczczenia osoby Jana Pawła II w 42 rocznicę wyboru Karola Wojtyły na stolicę Piotrową 16-tego października 2020 r. chcemy przybliżyć słowa, które Ojciec Święty Jan Paweł II do nas skierował

wersja tekstowa audycji

aut. wpisu J. Rembielak

Życzenia na Dzień Nauczyciela

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, przyjmijcie Drodzy Nauczyciele życzenia oraz wyrazy wdzięczności i uznania. Życzę Państwu wielu sukcesów, spełnienia zawodowego, a także nieustającej inspiracji, tak potrzebnej w pracy z młodymi ludźmi. Mam nadzieję, że osiągnięcia uczniów będą przynosiły Państwu radość i dawały poczucie dobrze spełnionego obowiązku. W tym roku szkolnym, gratuluję wyróżnionym nauczycielom: p. Annie Roskosz- Nagrody Prezydenta Miasta Częstochowy, a Nagród Dyrektora Szkoły nauczycielom p. Justynie Bartosik, p. Iwonie Będkowskiej, p. Marcie Kaliszuk, p. Jolancie Bryk, p. Alinie Kroszowskiej, p. Marzenie Marchewka, p. Annie Misiukiewicz, p. Małgorzacie Górskiej, p. Agnieszce Łabaziewicz, p. Katarzynie Krzypkowskiej p. Beacie Putowskiej, p. Agnieszce Garbaciak. Życzę zdrowia i samych sukcesów.

Z wyrazami szacunku,
Beata Zemła

listministraedukacjinarodowejzokazjidniaedukacjinarodowej

Święto-Edukacji-2020

Dzień Edukacji Narodowej 2020

Z okazji Dnia Nauczyciela wszystkim nauczycielom, pracownikom szkoły, życzę dużo szczęścia i radości z wykonywanej pracy, sukcesów zawodowych i samych wzorowych uczniów. Niech Wam sprzyja los w tej niełatwej pracy.

Pozwólcie Państwo, że moje słowa skieruję także do bohaterów dzisiejszego dnia, do pierwszoklasistów. Za moment staniecie się pełnoprawnymi uczniami naszej szkoły, złożycie ślubowanie przynależności do określonej grupy. We współpracy z  Waszymi Rodzicami przyczynimy się do wychowania młodego człowieka w poczuciu własnej wartości, mądrego, zaradnego i posiadającego umiejętność spełniania swych marzeń. Noście z godnością miano uczniów naszej szkoły,

Z najlepszymi życzeniami
Beata Zemła
dyrektor szkoły

uczniowie klas pierwszych na uroczystości ślubowania
uczniowie klas pierwszych na uroczystości ślubowania
uczniowie klas pierwszych na uroczystości ślubowania

List do Rodziców Uczniów Szkoły Podstawowej nr 33

Szanowni Rodzice,
Doceniamy Wasz wysiłek, zaangażowanie, szybkie przystosowanie się do nowych warunków pracy w naszej szkole. Bądźmy razem i wspierajmy się nie zapominając, że najważniejsza w tej chwili jest ochrona zdrowia i życia naszych uczniów, ich rodzin, nas samych i naszych najbliższych. Zwracamy się do Państwa z prośbą, aby się kontaktować się z naszą szkołą oraz załatwiać wszystkie sprawy drogą elektroniczną, telefonicznie lub po umówieniu się na dany dzień i daną godzinę. Ograniczamy do minimum przychodzenie i przebywanie osób trzecich na terenie szkoły. Rodziców prosimy o przestrzeganie ograniczeń i nie wchodzenie na teren szkoły, do szatni i innych pomieszczeń szkoły. Proszę oczekiwać na dzieci po skończonych zajęciach przed budynkiem szkoły. Rodziców zabierających dzieci ze świetlicy szkolnej prosimy o zgłaszanie odbioru dziecka u pracownika na portierni.

Życzymy Wam i sobie dużo sił i wytrwałości, bo wiele wskazuje na to, że potrzebujemy czasu na uporanie się z pandemią. Będziemy z Wami w tym trudnym okresie!

Z wyrazami szacunku
Dyrektorzy – Beata Zemła, Justyna Bartosik, nauczyciele, pracownicy szkoły

Prawdziwe Young Power

Lekcja języka polskiego nie musi być nudna! Udowodnili to uczniowie klasy 6d, którzy 9  października, spotkali się online z gościem – dziennikarką TVN 24 i pisarką panią Justyną Suchecką. Pani Justyna jest ekspertem ds edukacji i reformy szkolnictwa. To właśnie Ona obecnie komentuje wszystkie wydarzenia prosto z konferencji rządowej. Natłok pracy, pandemia, sytuacja w kraju nie przeszkodziły w spotkaniu z nami – Nauczycielami i Uczniami Szkoły Podstawowej nr 33 w Częstochowie! Mówiąc o Justynie i jej zawodzie nie możemy nie wspomnieć, iż w jej książce Young Power znajdziemy wywiad i opis życia nie kogo innego jak Boskiej Igi Świątek, która w  sobotę dokonała niemożliwego 🙂
Wracając do lekcji, to za pomocą znanego nam już z zajęć z okresu kwarantanny zooma uczniowie w sali nr 12, która powstała z Budżetu Obywatelskiego, do którego przyczynili się wszyscy pracownicy SP 33 i Mieszkańcy Dzielnicy, przy użyciu najnowszej technologii informatycznej, rozmawiali z dziennikarką, zadawali pytania o jej książkę – Young Power, jak również sami opowiadali o swoich pasjach, zainteresowaniach, sukcesach. Wojtek pochwalił się osiągnięciem wyróżnienia w Ogólnopolskim Konkursie Literackim na napisanie własnej bajki, Mateusz podzielił się swoimi historyczno – geograficznymi zainteresowaniami, a Franek przekonywał, że nawet alergik może mieć sportowe pasje i je realizować. Z kolei Pani Justyna Suchecka podzieliła się z  uczniami swoimi dziennikarskimi doświadczeniami opowiadając o tworzeniu i zbieraniu materiałów do książki Young Power. Najwięcej doświadczeń dostarczyła Justynie Viki Gabor, Michał Karbownik i wywołana już do tablicy Iga Świątek, którzy zachwycają nas swoimi osiągnięciami z pierwszych stron gazet, mediów społecznościowych i telewizji. Szóstoklasiści z ogromnym zaangażowaniem i zainteresowaniem uczestniczyli w lekcji. Nie była dla nich pierwszą z tego rodzaju. Wcześniej, nasi uczniowie spotkali się z aktorką Aleksandrą Spyrą i panią bibliotekarką z Filii nr 9 w Częstochowie – Iloną Kowalską. Wprawieni w doświadczeniach uczniowie z chęcią zadawali pytania, a wcześniej z nauczycielką polskiego (p. J. Bartosik) przygotowali niespodziankę dla pani Justyny Sucheckiej w postaci plakatu z własnych dłoni, na których wskazali, czym jest dla nich młodość. Po tych zajęciach i po lekturze Young Power warto zapamiętać, iż młodość niesie za sobą wiele możliwości, pierwsze zauroczenia, dużo energii, którą my, nauczyciele, z pewnością będziemy z Was drodzy uczniowie, wydobywać. Spotkanie zorganizowała p. Justyna Bartosik-nauczyciel języka polskiego, zastępca dyrektora szkoły, która dostrzega duży joung power w swoich uczniach. J. B.
P.S.
Justyna Suchecka nie omieszkała wspomnieć o naszym spotkaniu na swoim oficjalnym profilu na FB, za co serdecznie dziękujemy i czujemy się wyróżnieni, że odpowiedziała na nasze zaproszenie!

aut. J. Bartosik

Collage ze zdjęć ze spotkania uczniów klasy 6d z p.  J. Suchecką

Jesienny WF

Uczniowie klasy 3b wraz z wychowawcą spędzają zajęcia z wf-u w sposób kreatywny. Łapiąc jesienne promienie słońca i zachwycając się pięknymi jesiennymi barwami stworzyli sylwetki Pani Jesieni z materiałów znalezionych wokół szkoły.

Pani jesień - prace uczniów klasy 3b wykonane z elementów naturalnych

76. rocznica upadku Powstania Warszawskiego – pamiętamy!

czarno-białe zdjęcia wojenne i dwa gerbery -biały i czerwony

76 lat temu, 2 października 1944 r., po 63 dniach heroicznego i samotnego boju prowadzonego przez powstańców z wojskami niemieckimi, wobec braku perspektyw dalszej walki, przedstawiciele KG AK podpisali w Ożarowie układ o zaprzestaniu działań wojennych w Warszawie.

Powstanie Warszawskie było największą akcją zbrojną podziemia w okupowanej przez Niemców Europie. Planowane na kilka dni, trwało ponad dwa miesiące.

Jego militarnym celem było wyzwolenie stolicy spod niezwykle brutalnej niemieckiej okupacji, pod którą znajdowała się od września 1939 r.

Powstanie Warszawskie było największą akcją zbrojną podziemia w okupowanej przez Niemców Europie. Planowane na kilka dni, trwało ponad dwa miesiące.

zdjęcie z gry„Janek - historia małego powstańca”/fot. IPN Lublin

Uczniowie klas 6-8 uczcili pamięć o Powstaniu Warszawskim biorąc udział w projekcie czytelniczo-historycznym. Podczas lekcji języka polskiego i historii oraz lekcji bibliotecznych wysłuchali opowiadania, którego bohaterem był Janek- członek najmłodszej grupy Szarych Szeregów, „Zawiszaków”. Nie było to jednak zwyczajne opowiadanie- o losach Janka decydowali bowiem sami uczniowie. Grając w tę edukacyjna grę książkową, młodzież miała okazję wczuć się w atmosferę i pogłębić wiedzę historyczną dotyczącą tamtych wydarzeń. Uczniowie wykazali się wielką empatią i aktywnością , zgodnie stwierdzili też, że taka forma upamiętniania ważnych wydarzeń historycznych bardzo im odpowiada.

uczniowie kl.7c grają w grę paragrafową Janek-historia małego powstanca

Projekt zakończył się konkursem historycznym, który odbył się 8 października.

Uczniowie kontra pisarz, czyli 4a poznaje Rafała Witka

Tablica multimedialna z widocznym Rafałem Witkiem- pisarzem na tle książek

W miniony czwartek klasa 4a razem z nauczycielką języka polskiego -p.Iwoną Będkowską odwiedziła bibliotekę szkolną, ale nie była to zwyczajna wizyta w bibliotece, ponieważ dzieci miały niepowtarzalną możliwość uczestniczenia poprzez Zoom w spotkaniu autorskim z pisarzem Rafałem Witkiem.To autor ponad trzydziestu książek dla dzieci, m. in.: Plaży tajemnic, Mai na tropie jaja, Klubu latających ciotek, Pierwszaków z kosmosu, serii Bzik & Makówka.
Autor jest laureatem wielu nagród, zdobył Ogólnopolską Nagrodę Literacką im. Kornela Makuszyńskiego, to też laureat konkursu im. Astrid Lindgren. Jego powieść Chłopiec z Lampedusy”była nominowana do Nagrody Literackiej im. Kornela Makuszyńskiego, zdobyła wyróżnienie w III konkursie Książka Przyjazna Dziecku i nagrodę główną w Konkursie Literackim im. Leopolda Staffa.
Spotkanie zaczęło się bardzo dynamiczne, bo pan Rafał to wulkan energii, w bardzo zabawny sposób przywitał dzieci, urozmaicając ten moment wesołym wierszykiem recytowanym za pomocą śmiesznych gestów. To z pewnością przełamało pierwsze lody i rozbudziło chęć do dalszej zabawy. Pisarz przygotował dla uczniów wiele zagadek i zadań, tak, by spotkanie nikogo nie znudziło. Jednym z takich zadań było czytanie wiersza na czas, gdzie najpierw autor zaprezentował wszystkim swoje niezwykłe umiejętności szybkiego i jednocześnie wyraźnego czytania, a potem zaproponował to samo chętnym dzieciom. Wspomniane wcześniej zagadki także okazały się dużym wyzwaniem, jedna z nich, bez podpowiedzi autora chyba zostałaby bez rozwiązania. Ciekawe było opowiadanie o szczurkach , które w bardzo ciekawy sposób sprawdzało umiejętność uważnego słuchania oraz uczniowskiej pamięci.
Na zakończenie spotkania nadszedł czas zadawania pytań pisarzowi. I dzięki temu wszyscy mieli możliwość dowiedzieć się: czy pisanie książek jest trudne?, skąd brać pomysły do tworzenia?, czy pan Rafał prosi o pomoc w pisaniu swoje dzieci ?, a także ile książek pisze w ciągu jednego roku?

Spotkania autorskie w bibliotece to dobry moment, by przekonać się jak wiele radości może przynieść czytanie. Za każdym razem jest to ciekawa przygoda w świecie zamkniętym w książkach, do którego drzwi uchyla zaproszony przez bibliotekę pisarz!

aut. Marta Kaliszuk, Iwona Będkowska

Czytamy, gramy i dobrze się bawimy!

Okładka książki z Napisem Baśniogra i tytułem Zagubiony czarodziej"

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania to jedno z tych wydarzeń w kalendarzu świąt nietypowych, które są zarówno przyjemne jak i pożyteczne. Inicjatywa powstała w Polskiej Izbie Książki w 2001 roku. Patronką wybrano Joannę Porazińską, wybitną pisarkę, która wiele swoich książek napisała z myślą o dzieciach. Data 29 września to dzień urodzin zasłużonej Polki.

Celem święta jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych. Tak też było w naszej szkole. Uczniowie klas od drugich do czwartych zostali zaproszeni przez p. Martę Kaliszuk i p. Iwonę Będkowską do wysłuchania baśni i do niezwykłej gry. A dokładnie: sami stali się bohaterami Baśniogry, czyli baśni paragrafowej. Podejmując decyzje, trafne bądź chybione, rzucając kostką- decydowali o sposobie odnalezienia czarodzieja Xantara. Bo takie właśnie mieli zadanie:

Do wszystkich odważnych bohaterów i bohaterek!
Zaginął nadworny czarodziej Xantar. Niewidzialna Królowa wyznaczyła nagrodę za jego odnalezienie. Są nią komnata w zamku, żołd (czyli kieszonkowe) i tytuł obrońcy Krainy Bohaterów. Śmiałkowie proszeni są o stawienie się przed obliczem królowej w Zamku Bohaterów.

Uczniowie w czasie poszukiwań czarodzieja zbierali różne przedmioty, zdobywali przyjaciół, zwiększali siłę, zręczność – a wszystko rysowali i zapisywali na specjalnych kartach. Wszystkim spodobał się ten sposób decydowania o przebiegu baśni – uczniowie z niecierpliwością czekają na kolejną czytelniczą rozgrywkę.

VIII Dyktando Niepodległościowe Po polsku o historii

1 października 2020 r. trzynastu znawców ortografii wzięło udział w etapie szkolnym
VIII Ogólnopolskiego Dyktanda Niepodległościowego ,,Po polsku o historii”. Pisanie tradycyjnego dyktanda to okazja do uczenia się historii i refleksji nad językiem ojczystym.
W tym roku w tekście do napisania pojawiły się informacje o początkach polskiego skautingu. Uczniowie mierzyli się m.in. z trudnymi słowami harcerskiego hymnu:
,,Ramię pręż, słabość krusz, ducha tęż, ojczyźnie miłej służ!”.
Najwyższe noty uzyskali: Magdalena Major z kl. 6d oraz Maksymilian Bodzioch z kl. 7c.
21 października dowiemy się, czy zakwalifikowali się do etapu wojewódzkiego.
Gratulujemy i życzymy powodzenia!

Szkolny koordynator Ewa Duchnik – Dywan

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

W dn. 04.10.2020 r. uczniowie klasy 2a po raz kolejny obchodzili wyjątkowe święto – Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Z ochotą wzięli udział w warsztatach bibliotecznych prowadzonych wyjątkowo ciekawie przez p. Martę Kaliszuk. Uczniowie z pasją słuchali interpretacji tekstu „Zaginiony czarodziej”. Poprzez burzliwe głosowanie dokonywali szeregu wyborów i podążali ich śladem. Uzupełniali również w trakcie słuchania tekstu szczególną kartę pracy, rozwijając swoją wyobraźnię. Zbierali przedmioty i je rysowali, aby ich użyć na kolejnych zajęciach z tego cyklu, zmieniając także takie wartości jak siła. W tym wyjątkowym dniu uczniowie poznali nowe pojęcie: „gra paragrafowa” oraz jej zasady. Gra polega na czytaniu opisów i dokonywaniu wyborów, z których każdy odsyła uczniów do innego paragrafu w książce (stąd nazwa). Uczniowie klasy 2a z niecierpliwością już czekają na kolejne warsztaty biblioteczne.

aut. Z. Kamińska

Dzień Chłopaka w naszej szkole

Samorząd Uczniowski w naszej szkole po raz kolejny zainicjował odchody Dnia Chłopaka. Uczennice postanowiły przygotować audycję dla swoich kolegów. Wydarzenie to stało się już tradycją w naszej szkole. Ze szkolnego radia płynęły piękne życzenia i muzyczne dedykacje dla wszystkich chłopców. Odbywały się też klasowe obchody Dnia Chłopaka, w czasie których dziewczynki wręczyły swoim kolegom niespodzianki wraz z życzeniami.

collage ze zdjęć uczniów z prezentami, które otrzymali z okazji Dnia Chłopaka

aut. A.Kroszowska

Dzień Chłopaka w 1a

Dnia 23 września 2020 r. uczniowie klasy 1a odbyli pierwsze wyjście do pizzerii z okazji Dnia Chłopaka. Oprócz pysznego poczęstunku, uczestniczyli w licznych zabawach.

Dwa mało znane święta w jednym dniu

We wtorek, 29.09.2020 r., uczniowie klasy 2a obchodzili dwa wyjątkowe święta. Z okazji Międzynarodowego Dnia Języków Obcych uczestniczyli w warsztatach pod hasłem „Zaprzyjaźnij się z językiem obcym, a przestanie być obcy” przeprowadzonych przez nauczyciela języka niemieckiego – p. Magdalenę Kurleto. Uczniowie odbyli wirtualną podróż do Niemiec. Podziwiali wspaniałe budowle, krajobrazy, stroje i kulturę tego kraju. Wzięli udział w ciekawym quizie, sprawdzając zdobytą wiedzę. Na kolejnych zajęciach poznali wielkich kompozytorów niemieckich: Ludwiga van Beethovena oraz Jana Sebastiana Bacha. Z przyjemnością wysłuchali hymnu UE Oda do radości oraz zawsze fascynujących utworów klasycznych: Dla Elizy, Sonaty Księżycowej, Koncertów brandenburskich oraz toccaty i fugi d-moll. Z okazji Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania wysłuchali baśni braci Grimm czytanych przez p. Magdalenę Kurleto, Zdzisławę Kamińską i Katarzynę Sekundę-Majchrzak. Następnie odczytywali fragmenty wylosowanych baśni i rozpoznawali ich tytuły.

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Skip to content