Zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w szkole polega na rozpoznawaniu
i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia :

  • niepełnosprawności,
  • niedostosowania społecznego,
  • zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
  • ze szczególnych uzdolnień,
  • ze specyficznych trudności w uczeniu się,
  • zaburzeń komunikacji językowej,
  • choroby przewlekłej,
  • sytuacji kryzysowych lub traumatycznych,
  • niepowodzeń edukacyjnych,
  • zaniedbań środowiskowych,
  • trudności adaptacyjnych.

    Pomoc psychologiczno -pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z:

  • rodzicami uczniów,
  • poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
  • placówkami doskonalenia nauczycieli,
  • innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,
  • instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

    Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest udzielana z inicjatywy:

  • ucznia
  • rodziców ucznia
  • nauczyciela, wychowawcy,
  • poradni psychologiczno-pedagogicznej w tym poradni specjalistycznej.

    W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana uczniom w formie:

  • zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
  • zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, uspołeczniających
  • zajęć rozwijających uzdolnienia
  • zajęć prowadzonych przez pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznej
  • porad i konsultacji dla uczniów i rodziców.

Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne.
Wszelkie działania związane z pomocą psychologiczno-pedagogiczną na terenie szkoły koordynuje
pedagog szkolny.
Dyrektor szkoły organizuje oraz nadzoruje wszelkie działania związane z pomocą psychologiczno-pedagogiczną.

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Skip to content